Daca v-ati saturat de abuzurile practicate sub protectia legii de firmele de ridicari va invit sa va inregistrati si sa publicati aici povestea voastra!
Singura modalitate de recuperare a banilor dati este sa contestati in instanta procesul verbal. Aici aveti un model pe care il puteti modifica.
Daca folositi yahoo messenger sau msn messenger puneti va rog la status adresa acestui site. Astfel toti soferii pe care ii aveti in lista vor sti de existenta acestui site si ne vom putea mobiliza in numar mai mare. Multumesc.
Cine ridica masinile celor care se ocupa de ridicarea autovehiculelor ?
acum o ora si putinel,i-a fost rificata masina prietenului…sector 6,iuliu-maniu,din locul de parcare special amenajat pentru parcare.in momentul asta asteapta pe cineva sa mearga cu el sa isi ia masina pt ca are nevoie de ea… 7 milioane 800 mii ROL(7.800.000) / 780 RON.atat i se cere ca sa isi recupereze masina parcata pe locul de parcare,repet,special amenajat pe marginea bulevardului!O sa mearga maine la Udristei sa faca o contestatie ,dar pana o sa isi recupereze banii(daca ii recupereaza),o sa dureze.ASTA E JAPCA!GROSOLANIE!E ROMANIA….TARA FRUMOASA CU O CONDUCERE JALNICA!
Am patit-o si eu azi pe motiv de parcare pe trotuar in sectorul 6 pe str. Lujerului in conditiile in care pe acel trotuar nu circula nimeni, putin mai incolo se fac niste lucrari de amenajare si nu incurca pe nimeni, era langa niste tufe si un spatiu verde care era transformata in parcare, presupun ca tot “legal” si de la “foarte multe” locuri de parcare existente in Bucuresti. Este incredibil, sunt zeci de masini parcate pe trotuare pe bulevarde unde chiar circula f multi pietoni si nu se atinge nimeni de ele, in schimb s-a gandit sa mi-o ridice mie cu numere rosii ca abia mi-o luasem de o zi. Nici nu apucasem sa fac rost de un loc de parcare. Era spatiu destul pentru pietonii “inexistenti”, poate nu chiar 1 m cat zice legea, dar cel putin jumatate era. Am facut scandal cand m-am dus s-o ridic si i-am zis sa-mi probeze ca n-am lasat 1 m distanta, l-am intrebat daca au poze, a zis ca da, mi-a prezentat dispozitia de ridicare si mi-a zis ca daca doresc pot sa fac contestatie. Intre timp m-a trimis pana la casierie sa achit “frumoasa” suma de 677 roni ca sa simt si eu ca traiesc in romania si contribui la imbogatirea lichelelor patriei. Platim si inchidem ochii ca prostii. Vrem locuri de parcare nu ridicari de masini abuzive. Cred ca s-a ajuns prea departe in cazul meu in conditiile in care legea spune: “se ridica cu prioritate autovehiculele sau vehiculele care obstructioneaza traficul rutier, blocheaza accesul in institutii publice etc”. Vreau sa fac contestatie. Credeti ca am sanse in cazul meu? Oricum trebuie facut ceva. As iesi la orice ora in strada sa protestez contra acestor jecmaneli. Cred ca suntem destui.
in plus fata de asta in locul unde ei au oprit sa-mi ridice masina de pe trotuar era si semnul de stationare interzisa. Sa ridici o masina de pe carosabil unde e stationarea interzisa ca sa eliberezi circulatia sa zicem ca e normal dar sa incalci regula de circulatie respectiva, ca firma privata, pentru a ridica o masina care stationa pe trotuar (deci pt o fapta cu o gravitate mai mica pentru care nu se da amenda) nu stiu daca mai e la fel de normal. As putea folosi acest argument in contestatie?
Mi-a fost ridicata masina dintr-o parcare de pe Iuliu Maniu.Era ultima masina din parcare si am incalcat cu rotile acel marcaj hasurat. Mentionez ca pe acel loc de parcare nu era loc sa parchezi decat un matiz, nu o masina marca logan(masina propietate).Trebuiau sa hasureze si acel mic loc de parcare si nu mai parcam acolo.Parcarea este in apropierea fostei autogari Militari, unde s-a facut o mare parcare a unui smecher-prieten cu xxxxx si parchezi masina numai contra cost. Am aflat imediat de la cei care pazesc parcarea de nr de telefon de la polita comunitara si am aflat unde imi este masina retinuta. Va dati seama ca eram nervos la maxim. Ce credeti ca mi s-a spus atat la telefon cat si la sediul de unde am ridicat masina ” SI NOI AVEM COLEGI CARE LE-A FOST RIDICATA MASINA SI NU AU MAI ZIS NIMIC”. Au o banda foarte buna pe care ti-o spun din mai multe directii. Am achitat taxa de ridicare a masinii in valoare de 677.32 de lei si mi s-a comunicat sa merg la Udriste sa mi se arate pozele de unde mi-a fost ridicata masina. Acolo la sediul SC.ILCOR AUTO ECO SRL din str. Manastirea Varatic nr 14-16 am fost intimpinat numai de politisti comunitari foarte multi la numar, care pur si simplu te trateaza cu o mare indiferenta. Am fost sfatuit sa intru singur fara sotie, nu permit accesul decat al celui care vrea sa i se inapoieze bunul luat de ei cu Japca. Credea ca sotia care are doar inaltimea de 1,60 ii batea pe toti. Asa au crezut ei ca se intampla. Sunt paziti mai ceva ca la NASA. Domnul AG CONTRASEL IONEL de la politia comunitara a vazut pozele facute de mine(tel personal) ca in acel loc de parcare mic in care nu incapea decat un matiz, loganul meu era normal sa incalce acea zona hasurata. Mi-a confirmat ca si el ar fi parcat acolo(parcarea i s-a parut buna-numai masina nu era buna – era mai mare deacat un matiz) dar raspunsul lui a fost “ce sa facem am depasit zona de parcare”.Cu cata nesimtire am fost tratat. Acel loc de parcare puteau dracu sa-l hasureze si nu mai puneam masina acolo.Pur si simplu dobitocul ala care a ridicar masina nu s-a gandit ca in acel loc nu poti sa parchezi doar o masina gen matiz, smart. NU AI CU CINE. O sa merg astazi la Udriste sa vad ce o sa-mi scrie in acel proces verbal domnul politist de la Brigada Rutiera. Vreau sa-i dau in judecata pe cei de la politia rutierea, comunitara si firma care a ridicat masina. IN TARA ASTA CHIAR CA ISI FAC DE CAP. O sa merg cu ei pana in panzele albe. Mentionez ca trebuie sa ne strangem mai multi si sa desfintam acea hotarare de consiliu local in care iti ridica masinile. Sa dea dracu amenzi daca parcehezi masina neregulamentar sau sa o ridice in caz ca incurci circulatia, dar nu sa te puna sa faci drumuri pe la sediile unde tin masinile parcate, udriste si alte locatii sa faci plangeri daca stii ca ti s-a facut o nedreptate. Politia Rutiera dispune ridicare masinilor asa spune in codul rutier. Da sa dispuna dar nu habotismul asta care il fac ei. Chiar oare se mai dau doar amenzi pt parcare neregulamentara? Cred ca ridica masinile si gata. ESTE MAI USOR pt. EI. Oricum tot ce insemana politie comunitara, sincer mi se face greata de ei. Nu prea le vad rostul in viata noastra si de ce dracu ii platim din banii nostrii. Sa-i plateasca POTERAS si firmele de ridicari ca tot pazesc sediile unde sunt aduse masinile noastre ale prostilor care platesc taxe.
Intrebarea mea este. AU VOIE IN URMA UNEI HOTARARI DE CONSILIU LOCAL AL SECT.6 SA RIDICE MASINI DE PE UN BULEVARD CARE ESTE IN ARONDISMENTUL SI GRIJA PRIMARIEI CAPITALEI. DECI CE FACEM CU ACEST ABUZ CU CARE TOT NE CONFRUNTAM IN CONTINUARE. SUNT DE ACORD SA FACEM O PETITIE MAI MARE SI SA MERGEM PESTE EI LA PRIMARII. SA LE CEREM SOCOTEALA. PROPUN SA NE INTALNIM SI SA NE FACEM DREPTATE.
Poate imi da cineva un sfat in legatura cu un avocat sa imi recuperez macar banii de la excrocii care mi-a ridicat masina.Cred ca de la ei(SC ILCOR AUO SRL) nu prea am cum sa-mi recuperez banii. S-au poate imi da Politia Comunitara sau Rutiera banii inapoi.ASTEPT COMENTARII SI SFATURI.
Niste intrebari:
1)Ce se intampla daca imi ridica masina si nu am numere pe masina sau am numere false? Masina nu circula, e oprita deci nu intru la penal.
2)Cam care este masa maxima pe care o pot ridica astia? Sa stiu daca imi iau duba sau nu
3)De obicei ridica cu niste dispozitive care se pun sub roti, ca niste furci. Daca am rotile virate la maxim sau o latura a masini langa o bordura mai inalta o pot ridica?
4)Ce se intampla daca am un animal in masina, sau in portbagaj? Sau alte lucruri, acte, foarte importante, perisabile, vitale.
5)Ce se intampla daca mi-am lasat toate actele, telefonul in masina? Cum ma identific la aia? Ca cica nu te lasa la masina ca nu cumva sa fugi cu ea.
Eu daca vreau sa-mi recuperez masina SECHESTRATA trebuie sa platesc taxa la o firma. Poate fi obligata o persoana fizica sa plateasca (UNEI FIRME) pt un serviciu pe care nu l-a cerut, fara un contract? Cine ma obliga pe mine sa dau aprox 500 lei unei firme? Politia? Procesul-verbal
Inca n-am patit-o, sunt foarte prudent, sunt foarte revoltat de cazurile astea, si ma cam incadrez in tiparele lor. Am un BMW inmatriculat in alt judet fata de cel in care locuiesc.
Salut tuturor ….. astazi 05.10.2010 mi`a fost ridicata masina , pe seara am fost sa`mi platesc amenda si sa o iau de acolo ….. dar dupa ce am platit fara sa fac nici`un scandal si chiar pus pe glume ironice …. si dupa aceea am fost la masina … m`am uitat in juru` ei si am vazut un capac din partea dreapt era spart ….si a inceput scandalul …. am vb cu cei de acolo si pur si simplu ma dadeau afara … le ziceam de capac si ei ziceau sa plec sau sa schem politita … am incercat sa sun la OPC dar era inchis …si am inceput pana la urma sa ma injur cu ei si am plecat fara sa rezolv nimic …. am fost la politie si mi`au zis ca trebuie sa ma bag in proces cu ei …. va datzi seama ca nu am facut asta …. deci pana la urma nu am rezolvat nimic ….. am fost si f..t si cu banii luatzi
si inca ceva …. astea e a 2 a masina care mi`o ridica
Salut
Se poate ridica masina de pe un gang cu acces interzis, mai exact langa intrarea in scara blocului in care locuiesc????
Nu obstructioneaza nici pietonii, nici masinile. In gangul ala mai intra masini de aprovizionare la un magazin. Eu tocmai m-am trezit cu un biletel in geam care ma avertiza ca de maine masina va fi ridicata daca va mai fi acolo.
Mi s-a ridicat masina pe motiv ca era la mai putin de 25 de metri de trecerea de pietoni… ceea ce este adevarat, insa supararea mea este ca masina s-a ridicat de catre o firma “autorizata”, nu in baza vre-unui proces verbal… pur si simplu mi-au dat o factura fiscala si o chitanta ca sa le platesc…
As dori sa ma ajute cineva sa depun contestatie si sa dau in judecata firma respectiva. Sa mi se spuna pasii ce trebuie urmati pentru a face acest lucru. Va multumesc!
Mie mi-au ridicat masina de pe sos stefan cel mare , eram ultima masina , intradevar era semnul cu stationarea interzisa dar nu exista nici un indicator cu ridicarea masinilor. Este legal ce au facut ei ?? Adica meritam amenda pentru parcare dar sa ridice masina fara a exista indicator nu este abuz ??
Pentru Bogdan
Trimite la Judecatoria sect.6 o Plangere prin care ceri anularea procesului verbal nr……….. si daca ai noroc cu un judecator deschis la minte vei castiga. Trebuie sa ai PV facut de catre politie care, daca nu ai platit amenda la casieria politiei il vei primi prin posta. Trebuie facuta plangerea in 15 zile de la primirea lui. Doar politia poate fi data in judecata la judecatorie, firma ILCOR numai la tribunal. Dar eu te sfatuiesc ca in aceeasi plangere sa ceri anularea PV, restituirea amenzii daca ai platiti-o si restituirea banilor de la ilcor. Dupa judecarea cazului se va declina dosarul la Tribunal pentru procesul cu ilcor. Trebuie timp si nervi foarte multi.
Caut aliati care au patit-o de curand, la inceputul lunii noiembrie cu AutosalExpert in Sector 4, in fata Universitatii TituMaiorescu, pentru a reduce costurile asistentei juridice pe care o consider strict necesara. Modelul contestatiei domnului avocat Piperea trebuie adaptat considerabil fiecarei situatii.. ma puteti suna la 0722 266202
nasol cu ridicarea masinilor
si mie mi-a fost ridicata masina
am postat cate ceva pe blog dar nah.. trebuie sa suport dauna
Am patit-o si eu azi, 2 msini mi-au fost ridicate, a mea si a pritenei mele, pe motiv de parcare pe trotuar in sectorul 6 pe str. Calea Apeductului in conditiile in care pe acel trotuar mai erau parcate un autocar si un autocamion. Strada destul de larga iar in weekend nu este atat de circulata. Motivul – nu am lasat 1m pt trecerea pietonilor. Este incredibil, sunt zeci de masini parcate pe trotuare pe bulevarde unde chiar circula f multi pietoni si nu se atinge nimeni de ele, in schimb s-a gandit sa le ridice pe cele de pe strazile secundare, si in perioada week-endului. Era spatiu destul pentru pietonii “inexistenti”, poate nu chiar 1 m cat zice legea, dar cel putin jumatate era. Am facut scandal cand m-am dus s-o ridic si i-am zis sa-mi probeze ca n-am lasat 1 m distanta, l-am intrebat daca au poze, a zis ca da, mi-a prezentat dispozitia de ridicare si mi-a zis ca daca doresc pot sa fac contestatie. Am achit “frumoasa” suma de 1354 ron pt ambele masini ca sa contribui si eu la imbogatirea coruptilor tarii. . Cred ca s-a ajuns prea departe in cazul meu in conditiile in care legea spune: “se ridica cu prioritate autovehiculele sau vehiculele care obstructioneaza traficul rutier, blocheaza accesul in institutii publice etc”. Vreau sa fac contestatie. Credeti ca am sanse in cazul meu?
Si mie mi/au luat/o de pe trotuar, desi acolo parcheaza in mod frecvent chiar si un IVECO si eu tot am loc sa/mi plimb copilul cu landoul prin locul ramas. Nu mi/au dat fotografii si nici nota de constatare privind starea autovehiculului dar mi/au spus ca le pot obtine la sediul Politiei Comunitare. Inca ma chinui sa le obtin. Poli. Comunitara ma trimite acum la firma sa cer pozele. Refuza sa mi le dea desi am facut cerere conf. L. 544/2001.
Eu i/am dat imediat in judecata desi nu imi fac sperante prea mari de succes. Am citit tot aici ca la judecatorie ar fi implicata si judecatoare Cucu care are o alta definitie a dreptatii.
Probabil n/a fost prea greu pt Poteras sa rezolve si problema asta.
Daca ai nevoiede plangerea mea ca model ti/o pot trimite.
pentru Cristian Stefanescu
si eu am patit acelsi lucru , mi-a fost ridicata masina de pe trotuar de 2 ori la un interval de 3 zile de pe virtutii 12.acolo imi parchez masina de 3 ani.masina se afla in fata blocului meu pe trotuarul de vis a vis de bloc.prima oara intradevar ocupam tot trotauarul dar acolo se si termina trotarul si nu se poate spune ca incurcam circulatia trecatorilor sau a circulatiei rutiera.A doua oara am respectat legea, cel putin asa credeam si am parcat-o pe trotuarul din fata scarii cu un spatiu destul de mare pt trecatori.din pacate nu am avut”ruleta” la mine sa masor dexact 1 metru si acelasi agent care constatase prima oara ridicarea masinii mi-a spus f serios ca am lasat doar 75 de centimetri.vreau neaparat sa fac o contestatie mi se pare un abuz extraordinar avand in vedera ca mai erau si alte masini pe troutar numai ca a mea avea nr de AG si probabil ca asta i-a facut pe baietii de la comunitara sa considere ca merit sa mi se ridice masina de 2 ori..acum ce sa fac!!…ii astept si maine:) ca locuri de parcare nu sunt.
sper sa ma poata indruma cineva ce trebuie facut.multumesc
Este un abuz fara precedent.Copilul meu locuieste in Bucuresti.I/a fost ridicata masina de pe trotuar lafirma unde lucreaza.
A platit amenda si 10 mil. pentru recuperare masina.Acum a venit amenda si acasa, deoarece nu a a schimbat numerele pe BUCURESTI.La 25 de ani fiind si fata e un stress psihic mare sa te trezesti fara masina.S/ gandit cineva si la acest lucru?Suntem furati din toate partile.E prigoana pe noi.Eu am fost furata pe telefon.E trist si dureros.Trebuie sa ne opunem pana nu ne rad de tot!
Dragi comentatori,
In conditiile in care aveti dreptate si vi s-a ridicat in mod abuziv masinile, aveti castig de cauza. DAR daca si voi incalcati legea fiindca asa vedeti ca fac altii, suportati consecintele.
– pentru maria – masina nu se parcheaza pe trotuar. Si apoi trebuia sa se ingrijeasca sa isi schimbe numerele pe Bucuresti. Nu este abuz. ESTE NERESPECTAREA LEGII.
– pentru andrada – banuiesc ca dvs sunteti una dintre categoriile de persoane care isi parcheaza masina in dreptul scarilor fara sa lase drum de trecere penttru pietoni. Daca trebuia sa treaca o persoana invalida intr-un scaun cu rotile, ce facea?!? Va astepta pe dvs. sa va luati masina?!? Nu este frumos.
– pentru adi – daca ai depus actiune in justitie impotriva politiei comunitare, fie instanta de judecata va respinge actiunea pentru lipsa capacitate procesuala pasiva – Politia Locala a preluat in baza legii atributiile Politiei Comunitare, fie vei avea castig de cauza. In cazul asta fie iti vor da copie dupa poze fie nu iti vor da. Daca ai masina asigurata, ai putea sa faci adresa catre compania de asigurari, sa le spui ca masina a fost ridicata si ca exista suspiciunea – a ta – ca masina ar fi lovita, zgariata, etc.
– pentru dorel, bogdan si Piniuli – le recomand un sfat: CITITI CODUL RUTIER. DEGEABA FACETI CONTESTATIE CA PIERDETI. VA RECOMAND SA RESPECTATI LEGEA, SI NU VA LUATI DUPA ALTII CUM PREOCEDEAZA.
– pentru alin – intrucat ai avut probleme cu masina – adica ti-a fost zgariata si stii cu certitudine ca a fost zgariata de firma de ridicari, te sfatuiesc sa faci adresa la compania de asigurari, sa le spui situatia, si ei sa intocmeasca dosarul de dauna. Ei pot obtine mai repede procesul verbal, poze, etc. privind masina.
– pentru Piniuli – amice, daca procedezi asa, iti garantez ca pe langa amenda pe care o iei, politia judiciara iti intocmeste dosar penal. Sa nu uiti ca toate masinile au o serie. Si sunt cautate in baza de date dupa seria motor, nu dupa numarul de inmatriculare.
– pentru avorniculuic – amice daca locul de parcare nu iti permitea sa parchezi loganul, de ce ai mai parcat??? Este problema ta ca nu cunosti legea. Nu este problema tuturor. Poti sa mergi pana in panzele albe cu fosta politie comunitara – in prezent politia locala – ca VEI PIERDE legal. Daca ai de gand sa actionezi si ilegal, scrie inchisoare pe fruntea ta!!!
– pentru Vali – amice, unde scrie in codul rutier ca ai voie sa parchezi masina pe trotuar, indiferent cat de mare este? Asa iti trebuie.
– pentru mihaela – daca intr-adevar prietenul tau a parcat in zona cu locuri de parcare in mod regulamentar, atunci are castig de cauza. Daca a parcat-o dupa “muschii lui” – cum mai nou asa se spune – chiar daca este loc de parcare, va pierde.
P.S. daca aveti pareri juridice, sunt bine-venite. Cei care stiu numai sa injure, ii sfatuiesc sa le posteze pe realitatea, libertatea, antena, click, ring, etc.
Gabitzu, este de apreciat concizia ta si simplitatea (in sensul bun) gandirii tale. DAR, in Romania nu tot ce nu e alb este negru. Nu poti sa spui ca e corect ca primaria sa ingusteze unele trotuare la mai putin de 1m sau sa autorizeze activitati de comert stradal care ajung sa blocheze in totalitate unele trotuare iar unora dintre noi aceeasi autoritate locala sa ne ridice masinile daca nu lasam 1 metru pentru circulatia pietonilor. Legea trebuie aplicata dar nu trebuie uitat si spiritul ei si fiecare caz trebuie analizat. Daca blochezi trotuarul cu masina, atunci ar trebui ridicata. Daca incurci circulatia, atunci ar trebui ridicata. Daca o pui in parcare si o uiti acolo un anotimp intreg, atunci ar trebui ridicata.
Mai mult, nu imi explic cum fostii “gardieni publici” care pazeau bancile din parcuri au ajuns sa evalueze aspecte de circulatie rutiera.
Pierzi din vedere si faptul ca, administratia ar trebui sa fie in slujba cetateanului care plateste taxe si nu in slujba unei firme care plateste …….altceva.
De aceea, eu nu pot considera opiniile tale ca fiind juridice pentru ca in esenta se rezuma la “daca nu pierzi castigi”.
Pentru GABITZU – fac parte din acea categorie de persoane care NU au unde sa-si PRACHEZE MASINA din simplu fapt ca nu exista LOCURI DE PARCARE!!!In primul rand, nu imi parchez masina pe troutar ca sunt eu fitzoasa si vreau masina la scara.Si in al doilea rand, un scaun cu rotile avea loc sa treaca, lasasem suficient loc..nu ar fi trebuit sa astepte nimeni dupa mine…Crede-ma ca nr masinii de AG a cantarit mult..mai ales ca zilele trecute m-am revazut cu dl comunitar si ghici ce??? tocmai se ridica alta masina tot cu nr de AG…si mai ghiceste ceva???si acolo erau alte masini parcate identic toate cu ne de B..asa ca tine-ti parerile pentru tine.E f. clar ca cei mai afectati sunt persoanele din provincie.
Ieri am parcat masina in Sect 1 intr-un loc in care nu blocam nici traficu rutier, nici pietonii de pe trotuar, ci poate doar pe Grivei daca tinea neaparat sa se joace in noroi (a.k.a. spatiu verde), si cand am plecat de la munca am constatat ca masina nu mai era acolo. Cum am mai trecut printr-o astfel de experienta acu vreo 2 ani (atunci ce-i drept parcasem foarte aproape de intersectie) mi-am dat seama ca nu mi-a furat nimeni masina si ca mi-au saltat-o “prietenii” de la CFR Trans Auto. Asa ca am luat un taxi si m-am dus direct la ei si bine-nteles masina era acolo. Am platit taxa “infima” de 868 RON si mi-am recuperat masina fara scandal (ca oricum nu rezolvam nimic, avand deja experianta de data trecuta).
Insa, mi se pare un abuz ceea ce se intampla, practic ma simt ca mi-au furat acesti bani din buzunar. Adica, intr-un Bucuresti infect cu strazi pline de gropi si fara locuri de parcare sa taxezi 868 RON, la care se mai adauga si amenda contraventionala de vreo 120 RON, deci in total aproape 1.000 RON, mi se pare chiar aberant.
So, intrebarea mea ar fi, ce pot sa fac, ca nu mai pot sa tac si sa inghit? Pot sa fac vreo contestatie, sa-i dau in judecata sa le fac ceva? sau o sa fie in zadar?!?!
situatie identica cu a tiz-ului FLorin, Militari, strazi laturalnice, spatiu inca necunoscut intre masina mea si gard, dar cel putin juma de metru daca nu 75, doar nu am stat sa masor , chiar nici prin minte nu imi treacea. ideea este ca toate masinile parcate in linie pe o distanta de 1km au ridicat-o doar pe a mea.prbl se intorceau cu metrul si dupa celelalte. Intrebare, cand fac fotografiile, au si metru cu ei sa probeze ? ms anticipat
Salut, am și eu o rugăminte. Sunt redactor la Romania Libera. Mă poate ajuta cineva care a câștigat un proces, să-mi spună demersurile pe care le-a făcut, precum și povestea lor? Aș avea nevoie de o declarație scurtă, pentru o anchetă pe care o demarez în legătură cu ridicările abuzive. Aș dori un răspuns în seara asta, preferabil pe email (octavian.palade@romanialibera.ro). Va multumesc mult!
Daca sunt printre dvs persoane care au mers in instanta sau sunt hotarate sa faca pasul, va rog sa postati, poate in felul acesta luam legatura si stopam JAFUL si ABUZUL la care suntem supusi. Daca am incalcat legea sunt dispus sa platesc amenda, dar imobilizarea si sechestrarea bunului (masinii) nu mi se pare corecta !!
Locatie: Complex Regie, in spatele caminelor, pe strada pe care este amplasat “Princess”, la vreo 50m de acesta, catre Regie, pe un trotuar pe care nu circula si nu incomodeaza pe nimeni masina parcata la ora 12:00, in luna august cand aproape toata lumea este acasa sau chiar daca sunt oameni in zona, pentru 15 minute cand a fost masina acolo, nu cred ca au trecut mai mult de 20 de persoane. Traficul auto nu a fost sub nicio forma afectat.
Era loc pe langa masina, dar mai putin de un metru, cum zice hotararea consiliului local (niste spagari si niste milogi nenorociti).
Baietii (cei mai mari milogi si mai nenorociti…si chiar jigodii ordinare, carora le convine sa lucreze pentru scursurile de sefi ai lor care se ocupa de operatiunile astea), cel mai probabil, au actionat “la pont”. Cred ca se poate castiga si din asta, ca informator ori leprele au traseu zilnic pe acolo, pentru ca e o paine de mancat, in baza metrului liber al vietii. Ideea e ca a trebuit sa cotizez ca sa iau masina de la ei, nu am proces verbal, o sa imi trimita acasa si o sa constest tot ce se poate contesta. Sa vedem in saptamanile ce urmeaza cum o sa arate procesu’ verbal. Pana atunci ma gandesc sa port dupa mine o mana de cuie pe care sa le plantez cu eleganta la rotile masinilor primariei sau ale celor ce ridica, ca m-au facut cu nervii. Daca aveti detalii legate de cazuri in care s-a castigat impotriva lor, care din cate am auzit sunt, aveti bunavointa a le pune pe aici sau pe gabi.boiteanu@yahoo.co.uk. Mersi, drum bun!
TALHARIE LA DRUMUL MARE RIDICATA LA RANG DE LEGE
Am postat pe 13 august 2 comentarii care nu au fost publicate pe site. Este vorba despre campania de strangere a 100.000 semnaturi pt initierea unui proiect legislativ contra firmelor de ridicari auto. Reprezentantul este Stefan Florescu, de la fundatia „Din suflet pt suflet”. Campania are loc timp de 30 de zile, in perioada 15 august-15 sept, in 10 corturi amplasate in pietele din sectorul 6.
OARE DE CE NU SE AFISEAZA PE ACEST SITE INITIATIVE CONTRA FIRMELOR DE RIDICARI??
Cele zece corturi “Stop abuzurilor! Stop ridicărilor auto!” sunt amplasate în următoarele locații: bd. Ghencea nr. 30 (capătul tramvaiului 41), str. Drumul Taberei nr. 90 – Piaţa Valea Ialomiţei, str. Drumul Taberei nr. 122-124 – Piaţa Chilia Veche, str. Drumul Taberei nr.18 – Piaţa Orizont, str. Drumul Taberei nr. 34 ( în faţa complexului alimentar), str. Drumul Taberei nr.42 – Piaţa Drumul Taberei, bd. Iuliu Maniu nr. 134 – 140 – Piaţa Gorjului, bd. Iuliu Maniu nr.73 – 92 – Piaţa Veteranilor, bd. Iuliu Maniu nr. 38 – 42 – Pasajul Lujerului, Calea Crângaşi nr. 2u9 – Piaţa Crângaşi
Am scris cu ceva vreme in urma ca o sa-i dau in judecata si saptamana trecuta a venit hotararea ca am castigat partial, in sensul ca PV este nul si pot sa-mi iau banii inapoi pe amenda dar nu-mi pot recupera banii de la firma de asigurari. Dar tot nu ma las.
Pentru toti cei care parcati pe bd N. Titulescu in spic pe langa Mega Image dati-i in judecata, o sa castigati sigur!
Si nu va lasati! Bafta!
Pentru Catalin Ma bucur foarte mult ca ai castigat, chiar si partial. Ai fi de mare ajutor tuturor celor aflati in aceeasi situatie daca ai publica pasii facuti, si continutul actiunii in instanta(chiar fara detalii foarte personale)
Salutare,
Atentie! In sectorul 4 s-au montat placute de semnalizare, a parcarilor stradale si a statiilor de autobuz. Acum cateva zile mi-au ridicat masina de langa o statie de autobuz, pe motiv ca stationam in statia respectiva… Recunosc ca nu aveam mai mult de 25m fata de statie cum prevede legea, dar jigodiile au marit statiile cu inca 20m fata de cum erau inainte. Oricum voi profita de procesul-verbal incheiat cam prost de catre agentul de politie locala (un papagal, ma ameninta ca imi va da amenda pt. ca nu cunosc o anumita lege) si voi actiona in judecata politia locala sector 4 si apoi plangere papagalului si reclamatie la curtea de conturi dupa ce voi castiga procesul. Aveti grija la semnele amplasate in zona in care doriti sa parcati. Mult noroc!
Stau in zona Muzeul Taranului Roman, str. Monetariei si aici am observat un lucru foarte interesant.
De ceva timp (1 an) am observat ca nu este usor sa gasesti un loc de parcare pe aceasta strada. Multi din vizitatorii Muzeului parcheaza la intamplare din pacate si uneori chiar pe trecerea de pietoni. Baietii au invat zona si ii vedem in fiecare zi cum asteptau musteriii. Nu ati vazut viteza mai mare cand ajungeau langa masina, imediat foto si masina se gasea in carlig pe platforma. Alte platforme stateau la rand. Toate astea luni intregi. Insa lucrurile sau schimbat de ceva timp pentru ca in zona s-a deschiz un restaurant de fitze “college”. Numai lume aleasa, figuri de figuri. Coincidenta sau nu, de cand s-a deschis n-am vazut platforma de ridicare in zona, masini parcate pe trecere, trotuar care mai de care. Ca sa vezi cat de important este sa dai un telefon acolo unde trebuie.
Oameni buni .astazi am fost la Romexpo und ese tine anual un targ (Indrago ) sau ceva de genul ,in fine am parcat masina in spatele turnurilor acelea care sau ridicat la intrarea Romexpo pe o bucatA de pamant uscat si vai de el pe care nenorociti astia il considera spatiu verde, tin sa va spun ca erau parcate foarte multe masini din toata tara ,nu incurcam pe nimeni ,nici pietoni nici trafic auto ,nu exista nici un semn de opire sau parcare interzisa ,vreau sa va spun ca nu exista nici macar un fir de iarba macar dar cum dracu au considerat ei ca ala este spatiu verde nu pot sa-mi dau seama, in fine dar chiar si asa daca ar fi fost nu am parcat in trandafiri lor ca sa ma coste 600lei sa-mi ridic masina.NISTE NENOROCITI CARE CASTIGA BANI GREI PE SEAMA NOASTRA ,/( daca as fi parcat in statie de autobuz sau in intersecti sau pe trecerea de pietoni nu as fi comentat nimic dar sa -mi spuna ca am parcat pe spatiul lor verde …….care dracu verde ca in tara asta toate sunt foarte inchise la culoare )
Am parcat masina pe o strada laterala langa Gh.Polizu, pana in trecerea de pietoni.Mi s-a spus ca nu am respectat distanta de 25m.in spatele meu era nu GIP negru, pe care nu l-au ridicat, au ridicat alte doua masini din spatele GIP-ului.Asta e problema cu legea in (R)omania – se aplica preferential.
Ne mai intrebam cine cotizeaza la partide?
Mi-e scarba de romania unde nu sunt autostrazi, parcari, etc.
Am parcat masina pe o strada laterala langa Gh.Polizu, pana in trecerea de pietoni.Mi s-a spus ca nu am respectat distanta de 25m.in spatele meu era nu GIP negru, pe care nu l-au ridicat, au ridicat alte doua masini din spatele GIP-ului.Asta e problema cu legea in (R)omania – se aplica preferential.
Ne mai intrebam cine cotizeaza la partide?
Mi-e scarba de romania unde nu sunt autostrazi, parcari, etc.
DOMNULE PREŞEDINTE,
Subsemnatul ………, domiciliat în Bucureşti, str. ………………………………………………, Sector …., în contradictoriu cu S.C. ILCOR AUTO ECO S.R.L. şi Poliţia Locală Sector 6, formulez prezenta,
PLÂNGERE :
Împotriva Dispoziţiei de Ridicare cu seria PL nr. 0008516 din data de ….11.2011, emisă de un agent al Poliţiei Locale Secor 6, în baza căruia mi-a fost ridicat autoturismul proprietate personală marca Dacia cu nr. de înmatriculare B-………….
Solicit anularea respectivei dispoziţii şi returnarea sumei de 677,32 lei reprezentând contravaloarea sumei pe care am achitat-o , la firma menţionată mai sus, pentru a putea intra în posesia autoturismului, din următoarele considerente:
În Dispoziţia de Ridicare, menţionată mai sus, respectiv cea întocmită de ag. …………, din cadrul Poliţiei Locale Sector 6, sunt menţionate actele în baza cărora a fost emisă această dispoziţie, respectiv :
1) art.7 lit. ,,h,, din Leg. 155/2010
h) constata contraventii si aplica sanctiuni pentru incalcarea normelor legale privind oprirea, stationarea, parcarea autovehiculelor si accesul interzis, avand dreptul de a dispune masuri de ridicare a autovehiculelor stationate neregulamentar;) ;
2)art. 143 lit. ,,a,, şi art. 142 lit. ,,e,,, ambele din Regulamentul de aplicare a O.U.G. nr. 195/2002, respectiv din H.G. 1391/2006;
3)H.C.L. Sector 6 nr. 4/2010.
OBIECŢIUNI:
Leg. 155/2010, stabileşte competenţa şi atribuţiile Poliţiei Locale, DAR CU RESPECTAREA LEGISLAŢIEI ÎN DOMENIU, în cazul de faţă cu respectarea O.U.G. nr. 195/2002 şi H.G. nr. 1391/2006(Regulamentul de Aplicare).
Astfel măsura de ,,ridicare,, este, potrivit O.U.G. nr. 195/2002, respectiv conform prevederilor Art.96, Al. 1 şi Al. 2, o sancţiune contravenţională complementară:
Al. 1
Sancţiunile contravenţionale complementare au ca scop înlăturarea unei stări de pericol şi preîntâmpinarea săvârşirii altor fapte interzise de lege şi se aplică prin acelaşi proces-verbal prin care se aplică şi sancţiunea principală a amenzii sau avertismentului.
Al. 2
,,Sancţiunile contravenţionale complementare sunt următoarele:
……………………………………………………………
f) ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar,,;
Menţionez că, nu a fost întocmit nici un p.v. de contravenţie, încălcându-se prevederile art. 96, enunţat mai sus.
De asemnenea nu a fost întocmit nici un proces-verbal de constatare sau de depistare a faptei comise, în baza cărora ar fi putut fi, eventual, emisă Dispoziţia de ridicare.
2) Art. 7 din H.C.L. Sector 6 NR. 4/2010, este contrar prevederilor Art. 1 al. 3 şi 4, Art. 2 şi Art. 64 toate din O.U.G. nr. 63/2006, care modifică şi complectează O.U.G. nr. 195/2002.
O.U.G. 195/2002, PREVEDE:
Art.1. -
(3) Autoritatea competentă în domeniul circulaţiei pe drumurile publice privind iniţierea şi avizarea unor reglementări, precum şi aplicarea şi exercitarea controlului privind respectarea normelor din acest
domeniu este Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Inspectoratul General al Poliţiei Române.
(4) Reglementările privind circulaţia pe drumurile publice se emit, după caz, de către autorităţile publice centrale sau locale cu atribuţii în acest domeniu, numai cu avizul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi cu respectarea acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte.
Art.2. – Îndrumarea, supravegherea şi controlul respectării normelor de circulaţie pe drumurile publice se fac de către poliţia rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, care are obligaţia să ia măsurile legale în cazul în care constată încălcări ale acestora.
COMENTARIU:
Nici agenţii sau ofiţerii din cadrul Poliţiei Române, care au urmat Şcolile de Poliţie, inclusv Academia de Poliţie şi unde una din materiile predate a fost ,,Circulaţia Rutieră,,, nu au dreptul să emită acte(Dispoziţii de ridicare, etc), în legătură cu prevederile O.U.G. 195/2002 şi nici să aplice prevederile acestei legi, DECÎT DACĂ SUNT SPECIALIZAŢI ŞI DACĂ SUNT ANUME DESEMNAŢI, PRINTR-O DISPOZIŢIE A INSPECTORULUI GENERAL AL INSPECTORATULUI GENERAL AL POLIŢIEI ROMÂNE, cu atât mai puţin un au dreptul poliţiştii locali( adică foştii poliţişti comunitari, sau foştii gardieni publici), care nu au nici o pregătire de specialitate, probabil că, din această cauză nu au
întocmit un proces-verbal de contravenţie, deoarece nu ştiu să întocmească .
Agentul în cauză, a complectat doar o ,,Dispoziţie tipizată,, (şi aceea cu modificări) şi o ,,Comunicare,,.
Practic s-a dorit doar ca firma de ridicare, să încaseze nişte bani, dar ,,STATUL,,, NU.
Din Raportul de activitate al Poliţiei Locale Sector 6, care este postat pe internet, rezultă că, poliţiştii locali ai Sectorului 6, au dispus ridicarea a 1.147 de autoturisme, pe Trim. I – 2011, dar fără a aplica şi sancţiuni contravenţionale(nici măcar avertismente) la acest capitol, după cum prevede legislaţia în domeniu.
Poate exista suspiciunea că, în fapt s-a constituit un grup infracţional, care prin eludarea legilor în vigoare înşeală atât cetăţeanul de rând cât şi STATUL ROMÂN.
Cetăţeanul de rând locuitor al Sectorului 6, este înşelat prin faptul că, prin taxele şi impozitele pe care le achită, subvenţionează o parte din salariile poliţiştilor locali, echipamentul acestora, mijloacele tehnice(auto, aparate foto, filme foto, etc), rechizite(dispoziţii ridicare, comunicări, etc), pentru ca firma de ridicare să se îmbogăţească .
Art. 64
(1) Politia rutiera poate dispune ridicarea si depozitarea in locuri special amenajate a vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila si care constituie un obstacol pentru circulatia publica.
(2) Ridicarea si depozitarea vehiculelor se realizeaza de catre administratiile publice locale sau de catre administratorul drumului public, dupa caz.
Menţionz că, autovehiculul nu constituia în nici un fel vreun obstacol,, cea mai apropiată trecere de pietoni sau staţie de R.A.T.B., se afla la peste 25 de metri, existînd trei benzi de circulaţie pe un singur sens.
COMENTARIU :
Practic Art. 64 din O.U.G. 195/2002, un poate fi aplicat decît dacă sunt întrunite elementele constitutive ale infracţiunii prevăzute şi pedepsite de Art. 92 Al. 4,
din acelaşi act normativ şi tocmai de aceea legiutorul a introdus la Art. 64, cuvîntul ,,POATE,,, ASTFEL ,,RIDICAREA,, FIIND CONSIDERATĂ O MĂSURP EXTREMĂ, ACEASTA APLICÂNDU-SE DOAR
DACĂ AUTOTURISMUL CONSTITUE UN OBSTACOL, PRIN BLOCAREA CU INTENŢIE A DRUMULUI PUBLIC, CUM este prevăzut şi la Art. 92 al. 4, RESPECTIV:
Art.92.
(4) Cu pedeapsa prevăzută la alin.(3) se sancţionează blocarea cu intenţie a drumului public, dacă se pune în pericol siguranţa circulaţiei ori se aduce atingere dreptului la libera circulaţie a celorlalţi participanţi la trafic.
H.C.L. Sector 6 nr. 4/2010:
Acest H.C.L. emis de Consiliul Local al Sectorului 6, este contrar Art. 64 Al. 2 din O.U.G. nr. 195/2002, care prevede:
Al. 2 ,, Ridicarea si depozitarea vehiculelor se realizeaza de catre administratiile publice locale sau de catre administratorul drumului public, dupa caz.
ÎN FAPT, 5 DIN CELE 6 PRIMĂRII ALE CAPITALEI CARE ,,APLICĂ,, MĂSURA DE RIDICAREA A AUTO, SOLICITĂ ,,TARIFE,,, PROPRIETARILOR, PENTRU A REINTRA ÎN POSESIEA AUTO, DIFERENŢIATE, ÎNCEPÂND CU SUME CUPRINSE ÎNTRE 496 LEI ŞI PÂNĂ LA 8-900 LEI, EXCEPTÎND PERIOADA DE ,,PARCARE,, ÎN PARCUL FIRMEI DE RIDICARE, CARE ŞI ACEEA DIFERĂ DE LA PRIMĂRIE LA PRIMĂRIE.
PE CE CRITERII?
În ,,COMUNICARE,,, se face menţiunea că:
- ,, În conformitate cu Art.39 din O.U.G. NR. 195/2002, republicată, cu modificările şi complectările ulterioare, vă solicităm ca…..,,,
Art. 39 prevede:
Proprietarul sau detinatorul unui vehicul este obligat sa comunice politiei rutiere, la cererea acesteia si in termenul solicitat, identitatea persoanei careia i-a incredintat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice.
Nicidecum Poliţiei Locale.
- ,,a fost înregistrat, cu ajutorul mijloacelor tehnice certificate……..,,
Persoana care a efectuat ,,foto,, are vreo pregătire de specialitate?
Rog instanţa de judecată să oblige Poliţia Locală a Sectorului 6, să depună în instante, prin înscris, dovada că poliţistul care a întocmit Dispoziţia de Ridicare, A FOST ANUME DESEMNAT, PRINTR-O DISPOZIŢIE A INSPECTORULUI GENERAL AL INSPECTORATULUI GENERAL AL POLIŢIEI ROMÂNE, avea acest drept.
Rog instanţa de judecata să oblige Poliţia Locală a Sectoruluzi 6 şi S.C. ILCOR AUTO ECO S.R.L., să depună în instanţă dovada faptului că, poliţiştii locali şi lucrătorii acestei firme de ridicare, RESPECTĂ LEGEA DATELOR PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR PERSONALE CONFORM LEGII NR. 677 /2001, respectiv dacă au autorizarea de la ANSPDC, pentru prelucrarea datelor cu caracter personal .
Nu în ultimul rând arăt faptul că, niciodată nu am încheiat vreun Contract de
prestări servicii, cu S.C. ILCOR AUTO ECO S.R.L., motiv pentru care solicit ca această firmă să-mi returneze suma de 677,32 lei.
A fost încălcat ,,Dreptul la proprietate,,, astfel cum este acesta consacrat atât de prevederile Art. 44 din Constituţia României, cât şi prin prevederile art. 1 din Protocolul adicional numărul 1 al Convenţiei pentru apărarea drepturilor omului şi al libertăţilor fundamentale(ratificată de România, prin Leg. 30/1994).
Astfel au fost aduse ingerinţe grave privind dreptul de proprietate şi dreptul la libera circulaţie.
Anexez la prezenta:
- Copia Dispoziţiei de Ridicare emisă de Poliţia Locală;
- Copie COMUNICARE;
- Copie Factură seria NT ……., emisă la data de …….2011, de către S.C.ILCOR AUTO ECO S.R.L., din care rezultă că, am achitat suma de 677,32 lei, pentru a reintra în posesia autoturismului.
Semnătura …..11.2011
DOMULUI PREŞEDINTE AL JUDECĂTORIEI SECTORULU 6
Mi-a fost ridicata si mie masina aseara in sect. 1. Cica am parcat in intersectie desi pe una dintre strazi nu se circula mai deloc (la mai putin de 25 m de intersectie). Masina am luat-o, am achitat 450 RON, dar amenda le-am zis sa mi-o trimita prin Posta. Eu am domiciliul in Valcea dar locuiesc in Bucuresti, daca nu primeste nimeni PV, din diverese motive (refuza sa o primeasca pe motiv ca nu sunt in tara, ca nu locuiesc acolo, etc.), sunt sanse sa scap de amenda ?
http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/investigatii/cine-e-cumatrul-walter-omul-care-face-bani-ridicand-masinile-din-sectorul-1-154397.html